דפי נחיתה, או דף נחיתה הוא דף אינטרנט יחיד, המיועד בדרך כלל למטרה אחת גם כן. דף זה בנוי בצורה שיווקית ומכיל תכנים שיווקיים שנועדו לקדם את אותה מטרה אחת ולהניע לפעולה את הגולשים. דף נחיתה איכותי יכול להיות שונה בתכלית בתוצאות שהוא מקבל עבור אותו קהל לעומת דף נחיתה לא מקצועי. איכות העמוד תתבטא גם בעיצוב ובמבנה שלו, גם בהתאמה הרספונסיבית שלו למובייל ולמסכים שונים באופן כללי וכמובן גם באיכות ואמינות התוכן. בסופו של יום, דף נחיתה הוא אינו אתר אינטרנט המאפשר להציג יותר תכנים ומידע אודות החברה שמאחורי השירותים והמוצרים כך שיותר קשה לבנות אמון. כדי שהדף ימיר היטב הוא צריך להיות בנוי בצורה מנצחת!
מה חשוב שיהיה בדפי הנחיתה שלנו?
דף נחיתה מנצח כולל כותרות איכותיות ומעניינות, מידע קצר וענייני, הנעה לפעולה (או הנעות לפעולה) וכמובן מדדים שונים של אמינות שמוסיפים למידע, לצד תכנים שמעוררים את הרגש. נסביר מעט בהרחבה: הכותרות בעמוד יהיו בדרך כלל כותרת ראשית גדולה בראש העמוד וכמה כותרות משנה לאורך העמוד בהתאם למבנה ולאורך שלו. מטרת הכותרות היא לעניין את הגולש בתוכן שבה לאחר מכן. אלה מושכות לרוב את תשומת הלב שלו, הוא קורא אותן ואם הן רלוונטיות ומעניינות הוא ימשיך לקרוא. יתר התכנים בדף צריכים לכוון למטרה שלשמע הוקם הדף: הורדת ספר או מוצר דיגיטלי כלשהו, הצטרפות לתפוצה, מכירת מוצר וכו'.
איך למקד את הלקוח למה שחשוב?
כדי למקד את הלקוח במה שחשוב נכלול רק מטרה אחת כאמור. כל התוכן והעיצוב של העמוד יכוון לאותה מטרה ויניע את הגולשים לאותה מטרה. אם תקשרו לעמודים חיצוניים, גם אם אלה עמודים באתר שלכם, אתם עשויים לאבד את המומנטום של הלקוחות. לכן גם התוכן צריך להיות קצר וענייני. דפי נחיתה ארוכים מדי עשויים לשעמם את הגולשים ואף לבלבל אותם.
כמה הנעות לפעולה צריכות להיות בדף הנחיתה?
בדרך כלל נהוג לכלול כמה הנעות לפעולה באותו עמוד כדי להטמיע לגולשים בראש את הפעולה שהם צריכים לבצע תוך כדי שהם גוללים וקוראים בעמוד הנחיתה. כמובן שבעמוד נחיתה של מסך אחד "מעל הקפל" זה נקרא בשפה המקצועית – מספיקה הנעה אחת לפעולה ועדיף שתהיה בגדול.
כמה עולה לבנות דף נחיתה מקצועי?
המחיר עשוי לנוע בין 500 ל-1500 שח לפני מע"מ. המחיר יכלול עיצוב והעמדה של העמוד ובהתאם למחיר ייתכן וגם קופירייטינג. כמובן שתצטרכו לעתים לספק חומרים כמו לוגו החברה, סרטון/תמונות, פידבקים מלקוחות וכמובן לדאוג לאחסון ודומיין לעמוד הנחיתה או לתת גישות לאחסון האתר של החברה ולעשות סאב דומיין על האתר או עמוד פנימי באתר שיופיע בפני עצמו כדף נחיתה.